|
|
Një tjetër traditë
po nis të ngrihet mbi fushën e muzikës. Festivali i këngës
moderne shqiptare "Mikrofoni i Artë", i organizuar nga
"Radio+2", ka shënuar të shtunën në mbrëmje
vetëm fillimin e mbarë të tij.
"Mikrofoni i artë"
drejt
një tradite të re
Admirina Peçi
Kënga shqiptare ishte mbretëresha e vetme e asaj nate. Njëra
pas tjetrës, 18 këngët finaliste të festivalit të
parë të muzikës moderne shqiptare, zaptuan skenën
e madhe të Pallatit të Kongreseve me ritmin e tyre. I pari ishte
Edmond Mancaku. Pas tij Rovena Stefa, Juliana Pasha, "Etno Engjujt"
e Prishtinës, "Djemtë e detit", Elton Deda, "Minatori"
e
plot të tjerë nga pas. Të gjithë ishin të mësuar
me garën, me ethet për të fituar një çmim mbi
atë skenë
gjithsesi kishin sërish emocione të
forta. Këtë herë për të fituar "Mikrofonin
e Artë" të "Radio+2"-shit. Gara është
bërë edhe më e fortë kur në ekranin e madh të
skenës shfaqeshin votat telefonike, që vetë teleshikuesit
dërguan për secilin prej konkurrentëve të atij festivali.
E në fund fitues kanë dalë "Djemtë e detit"
të cilët morën "Mikrofonin e Artë", Vera&
Ento Engjujt, të cilët morën "Radio+2 Hit" dhe
Elvin Muço&Lorenc Goxhaj, të cilët morën "Interpretuesi
më i mirë". Me ta u finalizua i gjithë festivali që
nisi kohë më parë në "Radio +2", përgjatë
muajve të verës. Ishin pikërisht këto këngë
që dolën në krye të gjithë atyre që ishin
dëgjuar nga dëgjuesit e radios në të shtunat e nxehta
të verës.
Në detaje
Ishin shumë detaje (gjithë çfarë duheshin), gërshetuar
mes njëri-tjetrit, në këtë festival. Interpretimi
i finalistëve ( ku merrnin pjesë rryma nga më të ndryshmet,
dhe protagonistë që vinin edhe nga përtej kufijve), ishte
pika më e fortë e këtij aktiviteti. Ata kanë sjellë
rrymat e ndryshme, ku tradita shqiptare dhe rrymat moderne janë alternuar
në shumë prej këtyre këngëve. Kanë sjellë
edhe ngjyra të reja në interpretimin skenik, kanë sjellë
vokale të reja, të padëgjuara më parë, por edhe
një tendencë të dukshme për të krijuar një
fytyrë më vete, ndryshe nga festivalet e tjera. Prezantimi,
ishte një tjetër gërshetim i realizuar, që ideatorët,
kanë sjellë në këtë festival. Prezantimi, radiofonik,
ai televiziv dhe prezantimi skenik, janë bërë bashkë,
duke krijuar një të tërë. Zhaku, mundi ta zotërojë
skenën, me lëvizjet, gjetjet e momentit dhe "çapkënllëqet"
që e dallojnë. Edmond Kukeli, diti të jetë po aq televiziv
sa ç'është shfaqur gjithmonë në ekranin e televizionit.
Ndërsa Migena Aliaj, ishte po ajo që dëgjuesit e "Radio+2"-shit
kanë ndjekur për kaq e kaq kohë në transmetimet e
drejtpërdrejta të kësaj radioje. Me të folurën
e qartë e të shkoqitur, ajo mbizotëroi edhe situatat më
të gjata, ( plot me fjalë dhe shpjegime) dhe pa u bërë
aspak bezdisëse.
Ndërsa skena, ishte më mbizotëruesja e këtyre detajeve.
Me shumë hyrje e dalje, me ekranin e madh në qendër, ku
veç pamjeve të skenës, shfaqeshin edhe informacione të
tjera të rëndësishme, me gjetjen artistike, të skenografit
Bashkim Zahaj, ajo priti e përcolli shumë interpretues, të
ftuar, e miq nderi të këtij festivali, pa iu krijuar as edhe
një problem ( skenografitë e ndërlikuara dhe të rrëshqitshme
janë bërë jo rrallë herë objekte dështimi
për aktivitete të tilla). Por si më e gjetura e kësaj
skenografie ishte përkimi mes gjetjes artistike dhe mesazhit të
festivali.
"Elita 5"
ngre peshë publikun
Shumë prej të pranishmëve në sallën e madhe kishin
ardhur pikërisht për ata. Mjaft të zgjedhur, të ftuarit
e kësaj mbrëmjeje, ishin edhe një pjesë shumë
e mirë e spektaklit "Mikrofoni i Artë". Më të
nxehtët mes tyre ishin grupi i djemve nga Tetova "Elita 5".
Ata kanë kënduar në këtë aktivitet një këngë
më shumë nga ç'kishin programuar. Pas këngës
mjaft të njohur "Shiu" dhe "Të pres", duartrokitjet
e pafundme të spektatorëve i kanë kthyer mbrapsht djemtë
tetovarë, duke iu kërkuar edhe një këngë të
tretë. Salla e ekzaltuar ka kënduar bashkë me ta këngën
"Al Kapone" dhe i kanë përcjellë më pas
me duartrokitje të gjata, aq sa në skenë u krijua një
pauzë mjaft e gjatë. (Zhakut i është dashur kohë
ta qetësojë sallën) Por ritme të veçanta kanë
përcjellë në këtë festival edhe grupi i balerinëve
rusë "Dreva", Ardian Trebicka, "Tirana Caffe Concert",etj.
Shndërrimi i garës muzikore
Nuk ishte menduar si një festival, që do të kurorëzohej
në Pallatin e Kongreseve. Struktura e parashtruar nga ideatorët
e festivalit, përmbante një garë të këngës
moderne shqiptare, zhvilluar në valët e "Radio+2".
Për çdo të shtunë, në valët e kësaj
radioje nisi të zhvillohej ky festival veror, ku merrnin pjesë
këngëtarë shqiptarë të ardhur edhe nga Kosova
e Maqedonia. Nisur që në fillim të muajit qershor, për
çdo fundjavë, janë prezantuar nga katër- pesë
këngë konkurruese, prej të cilave, zgjidheshin vetëm
katër në fund të muajit. Procedura e zgjedhjes së
këtyre këngëve është zhvilluar nëpërmjet
vlerësimeve në linjë telefonike, por edhe nga një
juri specialistësh që kanë gjykuar mbi këto këngë
për çdo të shtunë në studion e "Radio+2".
Nga java në javë, organizatorët panë që numri
i këngëve që paraqiteshin në studiot e radios, vinte
gjithnjë duke u rritur. Edhe alternativat e rrymave, interpretimeve
dhe larmishmëria e ngjyrave muzikore dhe veç kësaj gare
radiofonike, duhej menduar edhe për një shou të madh televiziv.
Aty do të shpalosej më e plotë e gjithë kjo iniciativë
e marrë për këngën shqiptare. Por edhe mendimet e
hedhura nga specialistët në takimet e çdo të shtune
në studiot e radios, si dhe sugjerimet e vlerësimet e tyre,
ishin një tjetër shtysë, drejt kësaj finaleje. I menduar
si një festival i përvitshëm, do të vazhdojë
e njëjta traditë, që spontanisht mori këtë rrugë.
Kësisoj përzgjedhja e vlerave, dhe interesi për më
të arrirën, synon të jetë më i dukshëm.
Vajza që mbeti enigmë
Të tjerët nuk ia kuptuan ndrojtjen, ndërsa ajo për
herë të parë hidhte hapat në skenën gjigante
të Pallatit të Kongreseve. Vajza e fshehu mirë emocionin
dhe
nisi sakaq të këndonte për mrekulli, "Street simphony".
Zëri i panjohur e befasues po e çudiste publikun e asaj salle.
"Këndoka shumë bukur. Qenka shumë interesante. Po
kush është vallë
!?"-njerëzit përshpërisnin,
ndërsa vajza vazhdonte e qetë këngën me lakimet e
zërit të saj (a thua se ishte një profesioniste). E kur
kënga mbaroi, ajo iku, po aq e qetë (në dukje) sa edhe
kur hyri në atë skenë. Të gjitha emocionet i mbajti
për vete, pa ia treguar syve të publikut.
Të gjithë mësuan se ajo quhej Besa
se ajo vinte nga
Londra, enkas për këtë festival. Asgjë më shumë
se kaq. Ajo vetë donte të mbetej enigmë. Diçka tjetër
i interesonte më shumë se të shfaqej e tëra në
atë skenë. I mjaftonte që po përmbushte, pakëz
dëshirën e hershme, mbartur, ndoshta që nga ëndrrat
e fëmijërisë
të këndonte në një
skenë të madhe, krah emrave të mëdhenj të muzikës
shqiptare (më parë kishte kënduar vetëm në aktivitetet
e shkollës në sytë e shokëve dhe prindërve të
saj). I mjaftonte që ishte e ftuar, e që po përshëndeste
festivalin e parë të muzikës moderne shqiptare, ashtu gjysmë
e shfaqur e gjysëm jo, me këngën e saj më të
preferuar (të cilën e punoi në studion e Edmond Zhulalit).
Vetëm kur festivali kishte mbaruar, vajza pranoi të rrëfejë
se muzika është një pasion i saj i veçantë,
të cilin ka dëshirë ta ushtrojë. Ka rrëfyer gjithashtu
se kompozon dhe luan shumë shpesh në piano. Por tani për
tani i ka vënë vetes si qëllim të mbarojë me
sukses shkollën që ka nisur në Londër-"Jam gjimnaziste
në vitin e katërt dhe po studioj për informatikë,
matematikë dhe ekonomi. Duhet t'i shkoj deri në fund kësaj
udhe që kam marrë por jam e bindur se edhe pasionin tim të
vjetër, pra muzikën, nuk do ta lë pas dore. Mendoj se do
shfaqem sërish në skenë",-pohon ajo, ndërsa mbiemrin
vazhdon ta ruajë të fshehtë. Ndoshta në një tjetër
herë, vajza enigmë do ta zbulojë edhe gjysmën tjetër
të saj.
Opinione
Xhevahir Spahiu
E ka ndjekur nga afër këtë festival, që nga ditët
e para kur ai nisi në valët e "Radio+2". E jo vetëm
kaq. Ka qenë dhe në krye të jurisë e cila përzgjodhi
këngët finaliste të spektaklit të madh radio-televiziv.
E së fundmi, i ulur në një ndër karriget e sallës
së Pallatit të Kongreseve, ka shijuar gjithë çfarë
po realizohej në skenë. Është shprehur më pas
se e përkrah këtë sipërmarrje të presidentit
të "2K Group", e çmon si një hap të guximshëm
sepse-"Mund të fitosh por dhe mund të humbasësh kur
merr një nismë të tillë. Fiton moralisht ndërsa
ndihmon kulturën shqiptare, ndërsa jep një shembull të
veçantë (rrallë ndodh ta japin të tjerët).
Dhe humbet paratë ose zhgënjehesh kur ajo që nis nuk të
del ashtu si e kishe menduar. Në fakt këtë herë nuk
ndodhi kështu. Festivali i parë i këngës moderne i
organizuar nga "Radio+2" doli me sukses",-ka pohuar pas
spektaklit Spahiu duke shtuar më pas se ide të tilla nuk kanë
munguar në fushën e artit por të paktë janë ata
që i relizojnë e i bëjnë të gjalla këto
ide-"Sepse në fushën e artit ka pak përvojë organizimi
dhe në këtë drejtim gjithmonë çalohet. Ndaj
dua të theksoj se është një akt qytetar e trimëror
të arrish të bësh të gjalla idetë e të mos
i lesh ato rrugëve."-Spahiu është i bindur kur thotë
se frutet ishin të mira. Po aq i bindur është kur pohon
se në historinë e muzikës radhiten plot 40 festivale të
muzikës së lehtë shqiptare (të organizuara nga RTVSH)-"Festivali
i "Radio +2"-shit nuk kishte ndonjë dallim prej tyre edhe
pse u organizua nga një staf i vogël. Pjesa më e mirë
e këngëve kishin tekste të goditura. Djalogu mes skenës
dhe sallës ishte shumë i natyrshëm. Dhe skenografia ishte
e mrekullueshme që përcillte tek publiku një dritë
të gëzuar",-përfundon shkrimtari.
Anita Take
Ka qenë në sallë atë natë finale të këtij
festivali. Është entuziazmuar ndërsa ka parë shumë
të rinj që këndonin me aq pasion në skenë-"Gëzoj
më shumë kur shoh që këta të rinj përkrahen
dhe iu hapen udhë që të shfaqin talentet e tyre. Ndaj e
përshëndes shumë këtë nismë dhe më
vjen mirë që një radio e vetme realizon këtë
festival të madh. Më vjen mirë që ka njerëz që
e duan artin dhe hedhin të tillë hapa të guximshëm.
Unë dua të them se çdo hap që hidhet për artin
është i vlefshëm"
Edith Mihali
Për artisten e rëndësishme është që kënga
shqiptare vihet në qendër të vëmendjes, që të
rinjtë tërhiqen drejt muzikës së vendit të tyre.
Edhe Edit'h Mihali e ka ndjekur në sallë festivalin e parë
të muzikës moderne shqiptare dhe është mbushur me
shumë emocion, derisa festivali ka shënuar fundin e tij-"Më
pëlqen iniciativa,-ka theksuar së pari ajo.-Është
shumë e rëndësishme të merren të tilla iniciativa.
Edhe pse ky festival organizohej për herë të parë,
unë do të thoshja se ishte shumë mirë dhe nuk të
linte përshtypjen se bëhej për të parën herë,
çka do të thotë se është bërë një
punë serioze. Kështuqë nuk ia vlen të gjesh në
të të metat që mund të hasen në të gjitha
aktivitet e këtyre përmasave. E përgjithshmja është
pozitive dhe festivali duhet të vazhdojë në të tjera
edicione, nuk duhet të mbetet me kaq".
(marre nga Gazeta Shekull)
|
|
|