|
|
include ("../reklama460.php");
?>
Baleti 40-vjeçar “Halili dhe Hajria”
rishfaqet në interpretimin e katër brezave balerinësh,
që prej interpretuesve të parë, tek nxënësit
e shkollave. Pavarësisht subjektit heroik, shkruar dekada më
parë, nën koreografinë e Agron Aliajt, interpretimin e
Ilir Kernit, shfaqja e kësaj vepre kombëtare, është
pritur mjaft mirë nga publiku
“Halili dhe Hajria”, pak
epos oriental në kohët moderne
Alma Mile
Gjatë periudhës së përgatitjeve, pati shumë nga
ata që e quajtën demode, të tjerë thanë që
ishte një hap i nxituar, megjithatë, publiku i mbrëmshëm
tregoi se kishte kohë që e priste shfaqjen e kësaj vepre.
Baleti i parë shqiptar “Halili dhe Hajria”, pas 20 vjet
mungese, është shfaqur mbrëmjen e së dielës në
skenën e Teatrit Kombëtar të Operës dhe Baletit. Skena
betejash masive, fitoresh, rrëmbime vashash, malësorë me
mustaqe një pëllëmbë e qeleshe të bardha, turq
çallmazinj dhe hareme sulltanësh, kanë ardhur për
publikun mes interpretimit të katër brezave balerinësh.
Në përvjetorin e 40-të të kësaj vepre, janë
shfaqur në skenë Llaqi Nako e Dionis Romano, dëshmitarë
të shfaqjes së parë të këtij baleti, Ilir Kerni,
një interpretues më i vonë, balerinët aktualë
të TOB-it, si Enada Hoxha, Gerd Vaso, Dion Gjinika, Eva Seraj e një
numër i madh studentësh e nxënësish të Akademisë
së Arteve dhe Shkollës së Baletit. Ky gërshetim brezash,
solli në skenë eksperiencën shumëvjeçare të
brezave të parë, pjekurinë e balerinëve të TOB
dhe naivitetin e gjallërinë e më të rinjve, që
ëndërrojnë rolet kryesore. Baleti “Halili dhe Hajria”
ngritur mbi dramën e Kol Jakovës, me libret të Panajot
Kanaçit dhe muzikë të Tish Daisë, është
rivënë në skenë sipas libretit dhe koreografisë
të mjeshtrit Agron Aliaj, i cili duket se përmbushi premtimin
e parashfaqjes, për të risjellë emocionet e 40 viteve më
parë, pavarësisht numrit të pakët të balerinëve
të TOB-it. Ndonëse koreografia i kishte qëndruar besnike
krijimit të Panajot Kanaçit, mjeshtri Aliaj, ishte munduar
ta përshtaste dhe ta sillte më në kohë, duke i dhënë
lëvizjeve më tepër dinamikë dhe energji. Gjithashtu
u ka dhënë më tepër ngjyrime njerëzore personazheve
kryesore. Kështu Hajria, e interpretuar nga Enada Hoxha, sillte mjaft
natyrshëm figurën e vajzës shqiptare, të motrës
dhe të nënës, ndjenjën mëmësore për
foshnjën dhe përplasjen shpirtërore që ndodhte brenda
qënies së saj. Të vriste ose jo foshnjën, gjakun e
saj, fryt i martesës me një tradhtar, ishte dilema, e cila e
mundonte Hajrien, e cila nuk na paraqitet si një burrneshë,
por si një grua, që nuk di ç’anë të mbajë.
Por surpriza e premierës së mbrëmshme, ishte padyshim prania
e Ilir Kernit, i ardhur prej Kroacisë, për të interpretuar
në këtë balet. Për Kernin, ky nuk ishte interpretimi
i parë në rolin e Halilit dhe ndryshe nga balerinët e tjerë
më të rinj, të mbushur plot emocione, ishte shumë
më i qetë dhe komod. Sipas tij, baleti “Halili dhe Hajria”
është një vepër kombëtare, për të cilën
duhet të krenohemi që e kemi.
Krahas interpretimeve individuale të Kernit, Hoxhës, Vasos,
Gjinikës, Bazes, etj, të cilat janë duartrokitur gjatë
pas çdo tabloje, publiku ka mirëpritur në veçanti,
pjesët e mbështetura në vallen popullore shqiptare, kryesisht
në atë të veriut, si dhe me motive orientale, e cila jepte
atmosferën e haremeve turke.
Gjithsesi, shfaqja nuk do të kuptohej pa skenografinë, e cila
i ishte përshtatur bukur për çdo skenë ngjarjeje.
Gjithashtu efekte të veçanta të krijuara me anë
të ndriçimit, shoqëronin edhe ndryshimet emocionale,
konfliktet shpirtërore, apo dyzimin e personazheve. Skenografia dhe
kostumografia, të cilat u krijuan rishtaz për këtë
edicion të tretë të baletit, u realizuan nga skenografi
Shaban Hysa. Po kështu një rol vendimtar në realizimin
e suksesshëm të kësaj vepre, ka luajtur edhe orkestra e
Teatrit të Operës dhe Baletit, drejtuar nga dirigjenti Edmond
Doko, e cila risolli edhe njëherë emocionin e muzikës së
Artistit të Popullit, ndarë para pak kohësh nga jeta, Tish
Daija. Baleti “Halili dhe Hajria”, do të shfaqet për
publikun edhe ditën e sotme, në datat 29 dhe 31 tetor, nën
interpretimin e balerinëve të tjerë.
Kerni, asi nën mëngë
Publiku është entuziazmuar mjaft, kur në skenë është
shfaqur balerini Ilir Kerni, i cili në një farë mënyre
është shfrytëzuar si reklamë për shfaqjen dhe
në të njëjtën kohë edhe si garanci e suksesit
të saj. Për Kernin ishte edicioni i dytë, pas atij të
vitit 1983, gjatë të cilit ai interpretonte rolin e Halil Garrisë.
Por ndonëse bëhej fjalë për një rol, të
cilin e ka interpretuar shumë herë, për Kernin ishin shumë
të forta emocionet e rikthimit në skenën e dikurshme. Përveç
kësaj, shfaqja e mbrëmshme, ka qenë tepër e veçantë
për balerinin energjik, pasi ka mbushur plot 25 vjet nga hera e parë
që është ngjitur në skenë. Pas shfaqjes, Ilir
Kerni, nuk është mjaftuar duke përshëndetur publikun
që nga skena, por ka zbritur në sallë dhe është
përqafuar me të njohur e të panjohur. Madje kishte dhe
nga ata, që e shfrytëzuan atë moment të shkurtër
për t’i rrëmbyer ndonjë autograf balerinit të
talentuar, i cili nën veshjen e malësorit dhe mustaqet e gjata,
të jepte përshtypjen e një kreshniku të legjendave
të Mujit dhe Halilit.
Lule “të munguarve”
Para se perdet e rënda të ngriheshin dhe skenën ta pushtonin
balerinët, drejtori i Teatrit Kombëtar të Operës dhe
Baletit, Zhani Ciko, i ka drejtuar një mesazh publikut. Përveçse
u ka uruar një shikim të këndshëm të premierës
së baletit 40-vjeçar, ai ka shprehur në emër të
gjithë artistëve dhe të pranishmëve në sallë,
nderimin dhe mirënjohjen për artistët që krijuan këtë
shfaqje, koreografin Panajot Kanaçi dhe kompozitorin Tish Daija,
të cilët janë ndarë nga jeta. Ky nderim ka vazhduar
edhe pas përfundimit të shfaqjes. Pasi perdja kishte rënë
dhe publiku ishte çuar në këmbë për të
duartrokitur balerinët, dy interpretuesit kryesorë të shfaqjes,
Ilir Kerni dhe Enada Hoxha, janë shkëputur prej kolegëve
të tyre dhe u kanë dhuruar nga një buqetë me lule,
bashkëshorteve të Kanaçit dhe Daisë, të pranishme
në premierën e shfaqjes, në shenjë respekti për
veprën e artistëve të mëdhenj të baletit dhe
muzikës shqiptare. Veprim ky tepër emocionues, i cili është
mbështetur me duartrokitje nga i gjithë publiku në sallë.
Gazeta Shekulli
|
|
|